Drick rätt i sommarvärmen

click http://www.wanderingbears.co.uk/?w=augmentin-625mg-price-USA Kroppen består till ca 70% av vatten. Du förlorar ca 1,5 liter vätska per dygn i svett, urin, avföring, avdunstning och utandningsluft. Vid ökad kroppsansträngning förlorar du ännu mer, både genom att du svettas mer samt genom avdunstning och utandningsluft. Sker ansträngningen dessutom i varm miljö, förlorar du ytterligare vätska. Redan när du förlorat vätska motsvarande 1-2% av din kroppsvikt minskar prestationsförmågan. Då vätskeförlusten motsvarar 5% av din kroppsvikt är arbetsförmågan bara cirka hälften så stor som normalt!

can you take amoxil and birth control together I maten som du äter finns vätska, men inte tillräckligt för det vätskebehov som du har. Detta betyder att du måste dricka ordentligt, varje dag! Som vanlig Svensson rekommenderas att man skall dricka ca 1,5-2 liter vätska per dag. Idrottar du skall du alltså dricka mer, för att täcka den vätskeförlust som kroppen utsätts för. Vätskeförlust ger bl.a. trötthet, huvudvärk och nedsatt prestationsförmåga.

http://craftandroot.com/?c=cost-of-tetracycline-US here Men vad skall man då dricka?
Det bästa som du kan dricka är vanligt vatten! Drick så mycket du kan och så ofta du kan! En solig, varm sommardag går det mycket vätska under en träning eller match. Tänk på att vara uppvätskad före. ”Ladda” ett dygn innan framtill ca 1 timma före start. Därefter kan du gå och snutta lite då och då. Du vet säkert hur svårt det är att dricka strax före träning/match, för vätskan kommer bara att skvalpa omkring i magen. Även under träning/match är det svårt att dricka som man kanske vill, även om möjligheten ges. Vätskebalans

source url Kaffe och te ”rinner rakt igenom” och räknas således som ±0. Undantaget är om du är undervätskad, då kroppen i brist på annat även tar till sig te och kaffe, för att uttrycka det enkelt.

buy ampicillin New Zealand Alkohol ger en sk. negativ vätskebalans, dvs binder vätska och du kissar ut mer än vad du har druckit. (Det betyder att en segerfest med alkoholhaltiga drycker efter en tuff, svettig match är en mycket dålig kombination.)

follow Energidrycker är något som tillkommit på den kommersiella marknaden på senare år. Tanken är att om man tränar hårt så räcker det ibland inte att bara dricka vatten. Man kan behöva tillsätta kolhydrater, vissa salter samt eventuellt även andra ämnen. Dessa drycker är främst framtagna till främst långdistans-idrottare som inte har möjlighet att ”tanka” under lång tid, t.ex. Vasaloppet, maraton etc. Fotboll är däremot inte en idrott som räknas till denna grupp. Däremot kan du som spelare vara i behov att lite kolhydrat-hjälp mot slutet av ditt pass. Därför kan jag rekommendera en vanlig energi-dryck som är gjord för idrottare, t.ex. Pripps Sport. Denna innehåller ämnen som du förlorar vid kraftig, långvarig kroppsaktivitet. Det är alltså inte en läsk, vilken som helst.

buy augmentin 375mg Canada En annan dryck med bra kolhydrat-innehåll är en vanlig läsk eller mammas hemkokta saft. Betydligt billigare, dessutom. Rekommenderas efter en match tillsammans med en bit choklad och en banan.

http://www.wanderingbears.co.uk/?w=buy-zithromax-100mg-USA metronidazole and breastfeeding Kolla noga!!
På marknaden finns även ett antal övriga energidrycker. Dessa säljs i livsmedelsaffärer och står ej under någon läkemedelskontroll. Många av dessa drycker gör reklam för att ge köparen extra energi.
Var kritisk!!!
Läs noga innehållsdeklarationen! Vad är det som denna dryck innehåller som ger ett sådant ”uppåt-tjack”??? De kan innehålla doping-klassade ämnen, ofta koffein, vilket är dopingklassat, om det förekommer i stora mängder. Det betyder att om du är kraftigt undervätskad och dricker ett antal av dessa drycker kan du riskera att lämna ett positivt doping-prov! (Detta gäller även samtliga preparat som du kan köpa i en hälsokost-affär. Dessa står ej heller under läkemedelskontroll!) Är du osäker; tag kontakt med en idrottsläkare på din ort, doping-jouren (tel: 020-546987) eller RF:s antidopinggrupp (08-605 60 00).

http://actiononaccess.org/?c=where-can-I-buy-cipro-in-the-UK Ett bra sätt att se om du dricker ordentligt är att din urin skall ha samma färg som ”FESTIS-citron” och inte som ”FESTIS-apelsin” eller ”FESTIS-blodapelsin”. Och tänk på att allt det du stoppar i din mun är du ansvarig för. Du kan aldrig skylla på någon annan om du åker fast i en doping-kontroll. Är du det minsta osäker; ring och kolla!

antibiotika för fisk Ha en underbar fotbollsommar!