Monthly Archives: september 2015

Ladda för fotboll

see url Guiden till hur du ökar din prestationsförmåga genom att ge kroppen rätt energi. Fotboll kräver mycket energi Här kan du som spelar fotboll läsa vad du bör äta och dricka för att orka mer. Du får också praktiska tips om hur du bör lägga upp dina måltider och vad som är lämpligt att äta före,

click Read More

Diabetes inget hinder för att bli elitidrottare

http://www.crystalcitymo.org/?c=bactrim-price-NZ I Sverige har 3-4 % av befolkningen diabetes. Varje år insjuknar 550 barn och ungdomar i åldern 0-14 år i typ 1-diabetes. Här belyses diabetes ur ett idrottsligt perspektiv. (del1) Är det OK att idrotta som diabetiker och vad kan/bör lagkamrater och ledare behöva veta om sjukdomen om de har en diabetiker i laget? På

http://www.crystalcitymo.org/?c=price-of-ampicillin-without-insurance Read More

Inget sött före träning eller tävling

http://www.digistorytelling.com/?d=purchase-cat-antibiotics-online Det finns fortfarande de som tror att man blir pigg av att dricka läsk och äta godis före en aktivitet. I själva verket blir effekten det motsatta. Man blir trött och orkeslös. Vanligt socker som finns i godis och läskedrycker ska man vara försiktig med. Sockret går nämligen snabbt ut i blodet (s.k snabba kolhydrater).

buy ciprofloxacin USA online Read More

Energi vägen till prestation

http://www.crystalcitymo.org/?c=how-much-does-antibiotics-cost-for-gonorrhea Kroppen är som en maskin. Den måste ha energi för att fungera. Det får den när kolhydrat, protein och fett bryts ner i sina minsta beståndsdelar. Behovet av energi varierar från person till person. Det som påverkar hur mycket energi du behöver är främst den fysiska aktiviteten, men även ålder, kön, arv, kroppsstorlek och klimat

http://actiononaccess.org/?c=buy-ampicillin-in-Cordoba-Argentina Read More